بی انتها ...

سه راه

من و ماشین و هـ دوچشم و سه راه

پشت فرمان به لحظه ای کوتاه

 

بانویی از سه راه رد می شد

با طمأنینه چون سران سپاه

 

یک تفال زدم به هـِ دوچشم

" اول روضه می‌رسد از راه "

 

سوی او تا نگاه من چرخید

گره کردم نگاه را به نگاه

 

"چشمهایم زبان نمی‌فهمند
دین ندارد که مرد خاطرخواه"

 

ابروانش کشیده و باریک

چشمهایش نه قهوه ای نه سیاه

 

"مویش از زیر روسری پیداست
دخترِه ... ، لا اله الا الله!"

 

لحظه ای گرم شعر تا گشتم

رد شد او از مقابلم ناگاه

 

" یوسفی در خیال خود بودم
ناگهان سرنگون شدم در چاه"

 

سبز گشته چراغ و باید رفت

ناله دارم از این غم جانکاه

 

"آه از آنشب که چشم من افتاد
پشت فرمان به تکه ای از ماه"



پ.ن : -------------------------------------------

1- هـ دوچشم نام کتاب جناب آقای صرافان است.

2- ابیات داخل " " متعلق به جناب آقای صرافان است.

3- "اول روضه می‌رسد از راه" را از اینجا بخوانید.



نوشته شده توسط سروده شده توسط وحید گل محمدی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
بی انتها ...

...

سائلش خضر و یوسف و حاتم
من که باشم شوم گدای علی

هر غلامی اسیر اربابی ست
از ازل من؛ سگ سرای علی

کاش می شد که جان من گیرد
ملک الموت در عزای علی

دردها را به جان خود بخرم
به یقین می رسد دوای علی

همه داراییم همین باشد
پدر و مادرم فدای علی

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

من و ماشین و هـ دوچشم و سه راه

پشت فرمان به لحظه ای کوتاه

 

بانویی از سه راه رد می شد

با طمأنینه چون سران سپاه

 

یک تفال زدم به هـِ دوچشم

" اول روضه می‌رسد از راه "

 

سوی او تا نگاه من چرخید

گره کردم نگاه را به نگاه

 

"چشمهایم زبان نمی‌فهمند
دین ندارد که مرد خاطرخواه"

 

ابروانش کشیده و باریک

چشمهایش نه قهوه ای نه سیاه

 

"مویش از زیر روسری پیداست
دخترِه ... ، لا اله الا الله!"

 

لحظه ای گرم شعر تا گشتم

رد شد او از مقابلم ناگاه

 

" یوسفی در خیال خود بودم
ناگهان سرنگون شدم در چاه"

 

سبز گشته چراغ و باید رفت

ناله دارم از این غم جانکاه

 

"آه از آنشب که چشم من افتاد
پشت فرمان به تکه ای از ماه"



پ.ن : -------------------------------------------

1- هـ دوچشم نام کتاب جناب آقای صرافان است.

2- ابیات داخل " " متعلق به جناب آقای صرافان است.

3- "اول روضه می‌رسد از راه" را از اینجا بخوانید.

سروده شده توسط وحید گل محمدی

نظرات  (۲)

۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۱:۲۴ حمیدرضا جوادزاده
عرض ادب
با افتخار لینک شدید

پاسخ:
سلام

دم شما گرم
۲۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۳۰ زهراسادات حسینى تبار
همش که تضمین شد!
پاسخ:
تعداد ابیات من یکی بیشتره :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی